Kundtjänst

 

Det andra benet i vårt Säkerhetscenter är vår kundtjänst. Våra operatörer specialutbildas för olika branscher så att de förstår det som är unikt. Till exempel ska de som arbetar mot handeln förstå vad ett fryslarm innebär – eller ett ”bråklarm” från kassan. För bankers räkning kontrollerar vi att systemen är i funktion och påpekar om det finns behov av underhåll. Fungerar kamerorna? Är de rättvända? Har man den senaste mjukvaran?

En stor del av vår kontakt med våra uppdragsgivare sköts avkundtjänst. Det kan gälla allt ifrån felanmälan och att ordna nya passerkort till att snabbt förstå vad som är trasigt och vad det innebär för verksamheten. En trasig passerläsare kan stänga en hel byggnad. Då gäller det att agera snabbt.

Vår kundtjänst fungerar som ett stöd för många säkerhetschefer. Det ökar tryggheten när våra operatörer alltid finns på plats och med sin breda erfarenhet kan bidra med lösningar som utvecklar verksamheten. Det finns sällan någon i varje butik som har säkerhet som enda uppgift, oftast är det en del i ett ansvar. Då kan vi stödja det centrala säkerhetsarbetet lokalt genom att utveckla goda rutiner och en bättre kontroll.

Det som särskiljer kundtjänst hos vårt Säkerhetscenter är vår erfarenhet av att arbeta i komplexa system. Vi jobbar dagligen i miljöer som kombinerar lösningar mot inbrott och brand, kameror och avancerade passersystem, vilket ger oss en unik erfarenhet. Detta gör att vi kan lösa, eller isolera, störningar inom en mycket kort tid via fjärranalys – vilket optimerar säkerheten och eliminerar onödiga kostnader.