STANLEY Security använder cookies för att förbättra webbplatsen och dess funktioner samt för att få en överblick av besöksstatistik. Om du fortsätter, utan att ändra dina inställningar, så godkänner du att cookies från stanleysecurity.se används. Läs mer om cookies och vår webbplatspolicy här.

APSIS Lead

STANLEY Security använder sig av APSIS Lead i marknadsföringssyfte samt för att få en bild av besökares användning av webbplatsen. Klicka på ’JA’ om du godkänner att APSIS Lead lagrar dina cookies eller på ’NEJ’, om du inte samtycker till detta.

Nej Ja
Performance

Möt våra medarbetare

Rickard

Titel: Operatör i STANLEY Krisjour
Jobbat i företaget sedan: April 2014
Bakgrund: Ekonomiexamen från gymnasiet, och jobbat en tid på förskola innan jag kom till STANLEY.
Fritidsintressen: Lägger ned en stor del av min fritid på att spela gitarr, och spelar också i ett band. Har många nära vänner som jobbar i kockbranschen, och har från det utvecklat ett stort intresse för mat och matlagning. Gillar att vara aktiv, och har ägnat mig åt mycket sporter genom mina år. Nu förtiden försöker jag komma iväg så ofta jag kan och spela innebandy med ett kompisgäng, men annars blir det mest löpning.

Hur ser en dag ut på jobbet för dig?
Det är alltid spännande att jobba i en funktion där man varje dag möter nya utmaningar. En kris kan inträffa när som helst, var som helst, och jag kan därför inte veta säkert hur min dag kommer att se ut, eller vad som väntar när telefonen ringer. Tempot under dagarna varierar mycket; vissa dagar kan större incidenter som drabbat kunder göra att man arbetar med ett specifikt ärende genom hela dagen samtidigt som man parallellt hanterar andra ärenden, medan andra dagar kan vara lugna.

Vad gör du i din roll?
Som operatör i vår Krisjour hanterar jag alla inkommande ärenden. Jag agerar både som en first- och second line support, och har telefonkontakter med kunder, samt ser till att informationsspridning och rapportering till kunder sker. Vi tar också fram statistik och administrerar kontaktlistor för att säkerställa att de alltid är uppdaterade när krisen inträffar.

Vad gillar du bäst i ditt arbete på Stanley?
Jag finner mycket mening i att få hjälpa människor komma på fötter igen efter att en kris skakat om dem, och det kan vara väldigt belönande att se hur medarbetare och ansvariga hittar lugnet igen efter att de tagit sig igenom en svår händelse. Sättet vi arbetar på gillar jag starkt. Vi jobbar nära kunderna och arbetar hela tiden för att säkerställa en bra leverans av tjänsten.

Vilka är de främsta utmaningarna i jobbet?
För att kunna reglera skadan så bra som möjligt i en kris måste man se till att få all relevant information. När man jobbar med människor som varit utsatta för hot, bränder eller andra traumatiska händelser är det viktigt att kunna prata med dem på rätt sätt. Alla reagerar olika vid kriser, och det är därför viktigt att kunna hitta en bra balans mellan att ställa raka frågor för att få information och visa att man förstår och bryr sig, när den man pratar med har råkat ut för en svår händelse.

Hur fortsätter du att utvecklas i ditt arbete?
Eftersom jag dagligen möter nya utmaningar och pratar med många olika människor finns det alltid någonting att ta med sig från varje dag. Finns det tid över lägger jag gärna den på att lära mig mer om krishantering och branschen, för att kunna ge den bästa servicen.

Hur skulle du beskriva kulturen och kollegor på Stanley?
Alla är väldigt duktiga på det de gör, och använder gärna sina kunskaper för att stötta sina kollegor. Arbetet fungerar väldigt bra både med chef och mina närmsta kollegor, och vi ser alltid till att stötta och lyfta varandra. Det finns mycket utrymme för humor, vilket jag tycker är väldigt viktigt.

Vilka egenskaper är viktiga för att trivas och lyckas på Stanley?
Att man har en bra inställning till alla typer av situationer och människor, och kan jobba bra i en grupp. Det är också viktigt att man klarar av att ta ner pulsen i ett högt tempo. I en föränderlig bransch som säkerhetsbranschen är gäller det att kunna vara öppen och flexibel eftersom det dyker upp nya behov hela tiden.

Christian

Titel: Försteoperatör (FOP) dagtid på Säkerhetscenter
Jobbat i företaget sedan:
2011
Bakgrund: 
Kommer senaste ifrån tjänsten som operatör på Stockholmradio/Sjöassistans larmcentral, men även från studier inom KY Skärgårdskapten.
Fritidsintressen:
Familjen står högst, men sedan kommer vänner och sporten, Amerikansk Fotboll. En del av min fritid går åt till Amerikanska fotbollen, då jag inte bara är spelare men även styrelseledamot i föreningen.

Hur länge har du jobbat på STANLEY Securitys Säkerhetscenter?
Jag har jobbat på Säkerhetscenter i snart fyra år. Jag började i den delen av våra larmcentral som är särskilt inriktad mot banker, och arbetade snart därpå också i de andra delarna av larmcentralen. Idag är jag förste operatör för larmcentralen.

Hur fungerar ditt arbete?
Mitt arbete är att se till att arbetet flyter som det ska. Jag övervakar belastningen inom de olika delarna av larmcentralen och avlastar där det behövs. Som förste operatör utbildar jag även andra operatörerna vid de olika larmborden för att just avlasta när trycket är högre. I slutet av passet lämnar jag en rapport om händelser under arbetspasset.

Vad är den vanligaste incidenten?
Larm som är relaterade till personal är vanligast, till exempel att man har fått problem vid en avlarmning eller att man utför arbete i lokalen när larmet är på, utan att informera larmcentralen först. Då kan kunden ringa till oss och få den assistans dem behöver vid varje enskild händelse.

Berätta om en exceptionell händelse?
Jag minns särskilt ett tillfälle med en rånvåg i Stockholm City
Inom loppet av en halvtimme slog rånare till mot två banker och ett växlingskontor i centrala Stockholm för en tid sedan. Det var ett massivt pådrag mitt inne i stan och det kan ha rört sig om en koordinerad attack. Vår larmcentral jobbade för högtryck och fungerade som hub mellan bankerna och polisen i detta dramatiska läge.

Det var på förmiddagen som vi fick in ett överfallslarm från en bank i Stockholm city. I samband med att vi larmade polisen så kunde en operatör via kamera konstatera att personalen utrymde lokalerna väldigt hastigt. Vi informerade polisen om detta som kunde agera snabbt. Efter en stund får vi veta av Länskommunikationscentralen att det också rör sig om ett bombhot. Vår operatör ringer då direkt till de berörda säkerhetscheferna och värdetransportscentralerna men också till en av våra tekniker som jobbar i området på en bank.

En person hade kommit in med täckt ansikte och lämnat ett paket inne på banken och sedan gått ut. Personalen kallade på hjälp och började utrymma lokalen.
Våra operatörer drog sig då till minnes om en liknande händelse som ägt rum någon vecka tillbaka. Då bombhotades två objekt och ett tredje rånades. Operatörerna informerar nu bankernas säkerhetscheferna om detta och den ena banken väljer att stänga alla banker i Stockholm. Samtidigt tar sig polisens bombgrupp in i lokalen som hotats.
Som man misstänkte rånades senare på förmiddagen ett tredje ställe.

Under eftermiddagen gjorde vi en bildnerladdning från vår kameraövervakning, på en annan kunds begäran, då man misstänker att gärningsmännen har varit på besök. Bilderna skickades sen till polisen för att underlätta arbetet i jakten på förövarna.

Vad är viktiga kvaliteter i ditt arbete?
Att man ska tycka det är kul att jobba i grupp är en stor del då samarbete är en viktig del av arbetet. Du behöver även vara stresstålig eftersom det är högt tempo vissa dagar, som t ex rånvågen i Stockholm.

ÅsA

Titel: Försteoperatör på Säkerhetscenter
Jobbat i företaget sedan: 2011
Bakgrund: Har jobbat på IT- och telecomföretaget Supplies Team i 16 år, började i receptionen och satt sen på kundservice samt var ansvarig för våra växelsystem. Precis innan jag kom till Stanley jobbade jag drygt ett år på Trygga Hem.
Fritidsintressen: Träffa kompisar och familj, gå ut och fika eller äta. Mina djur. Ska försöka komma igång och träna. Närsomhelst nu!

Vad innebär din yrkesroll?
Jag jobbar natt på vårt Säkerhetscenter och är där en av ansvariga för att driften fungerar under mina pass. Jag ser till att allt flyter, stöttar mina kollegor i arbetet och ser till att få in extra personal om någon skulle bli sjuk. En del administrativt arbete är det också. I min roll ingår också ordinarie operatörsuppgifter så som att ta emot och agera på samtal och larm som kommer in. Innan jag går av mitt pass skriver jag en försteoperatörsrapport där jag sammanfattar statistik och incidenter som skett under natten.

Vad är det mest positiva med ditt arbete på Stanley?
Mina jobbarkompisar, de är helt fantastiska! Arbetsuppgifterna, jag tycker det är roligt att man aldrig riktigt vet vad som ska hända på jobbet, det är nya saker hela tiden och blir därför aldrig tråkigt. Jag gillar också att man får tänka själv och lösa problem som uppstår. Det finns också stora utvecklingsmöjligheter på företaget om man vill gå vidare.

Vilka är dina största utmaningar?
För mig personligen har det varit att sätta mig in nya arbetsuppgifterna just nu. Det är mycket att lära och jag tror att man aldrig blir helt fullärd i mitt jobb. Det kan också vara en utmaning att hålla många bollar i luften samtidigt, en rolig utmaning.

Vad gör du för att fortsätta utvecklas i ditt jobb?
Jag ser till att jobba nära och lära av kollegor som är mer erfarna än jag. Innan jag fick min nuvarande roll jobbade jag med vår krisjour där arbetsuppgifterna skiljer sig mycket åt mot de jag har idag. Jag har varit tvungen att lära mig många tekniska detaljer och om våra olika larmcentraler, men det är bara att ta det steg för steg.

Hur skulle du beskriva kulturen och dina kollegor på Stanley?
Mina närmaste kollegor är glada och lättsamma människor och vi fungerar jättebra ihop trots att många av oss är väldigt olika. Alla jobbar jättehårt men när det finns tid över är det alltid någon som har en historia att berätta. Vi skrattar mycket tillsammans, det tycker jag är viktigt i en grupp. Man blir som en liten familj när man jobbar natt.

Vilka egenskaper är viktiga för att trivas och lyckas på Stanley?
Det är bra om man är frispråkig och kan bjuda lite på sig själv. Dessutom bör man vara stresstålig, det händer mycket hos oss så man måste gilla att tempot är högt. Sen underlättar det ju såklart om man är glad och öppen som person. Ger man lite hos oss så får man mycket tillbaka, det är i alla fall min erfarenhet.

Roger Pettersson

Titel: Projektledare Bank
Jobbat i företaget sedan: 2004
Bakgrund: Utbildad elektriker, jobbade som installationselektriker ca 5-6 år. Skötte drift och underhåll på Ericsson Stockholm norr. Egenföretagare inom el och svagström. Började på Larmassistans 2004 som 2007 förvärvades av dåvarande Niscayah.
Fritidsintressen: Har 8 barn mellan 4 och 23 år så jag hinner inte med så mycket annat. Stoltserar med 9 EM-titlar i dragracing med motorcykel.

Vad innebär din yrkesroll?
Jag driver olika projekt inom Bank- och finans, nu senast ett projekt som handlade om att sätta upp säkerhetslösningar för alla Sveriges bankomater. Ett stort och unikt projekt där vi gjorde ca 15 installationer per dag, vilket ställde krav på annorlunda rutiner än i andra projekt. Mitt jobb går ut på att i samarbete med kollegor på business support, vår larmcentral, tekniker, underentreprenörer, leverantörer och kunder få projekten att rulla. Jag är ansvarig för ekonomin i projektet, att budget hålls, att vi inte kliver över våra kostnader och att faktureringen sker som den ska. Jag ser också till så att materialbeställningar flyter och att tidsschemat hålls i alla led.

Vad är det mest positiva med ditt arbete på Stanley?
Jag trivs bäst när jag får vara med och driva stora projekt, lösa problem med allt från tekniska lösningar till personalfrågor och materialleveranser. Det roligaste är att lägga pusslet, att få allt att flyta. Små detaljer kan bli så avgörande. Bankomatprojektet är ett exempel på ett sådant stort projekt som inte har gjorts tidigare och inte kommer hända igen. Det var kul att få vara med på den resan.

Vilka är dina största utmaningar?
För att ett projekt ska fungera riktigt bra måste alla pusselbitar finnas där. Den största utmaningen i min roll är att få varje del i kedjan att förstå helheten och sin egen del i den.

Vad gör du för att fortsätta utvecklas i ditt jobb?
Jag har jobbat som projektledare i 10 år och tycker att jag fortfarande lär mig av allt jag gör. Jag gör inget speciellt för att fortsätta utvecklas utan tycker att pressade situationer och nya utmaningar i vardagen gör att jag drivs framåt hela tiden.

Hur skulle du beskriva kulturen och dina kollegor på Stanley?
Inom min enhet, Bank, jobbar vi över gränser och hjälper varandra till 100%. Vi är många kompetenta kollegor som inte bara fokuserar på vad individen presterar utan på vad gruppen ska åstadkomma tillsammans. Kunden finns i fokus hela tiden och man ställer upp för varandra för att lösa kundens problem tillsammans.

Vilka egenskaper är viktiga för att trivas och lyckas på Stanley?
Man behöver vara strukturerad. Det är också viktigt att ha förmågan att kunna anpassa sig till satta regler men också våga ifrågasätta när saker är på väg att gå galet. Man måste inte älska alla förändringar men man måste kunna hantera att vi lever i en föränderlig värld.

Tommy Nygårds

Titel: Servicetekniker Borlänge
Jobbat i företaget sedan: 2008
Bakgrund: Jobbade 5 år som masttekniker med att montera och serva master över hela Sverige.
Fritidsintressen: Umgås med familjen som består av fru, två barn och två hundar (en australien shepherd och en tibetansk spaniel).

Vad innebär din yrkesroll?
Jag jobbar mot eftermarknad med att serva kundernas anläggningar. En typisk vecka är ungefär hälften av tiden planerad med revisioner mm och andra halvan blir mer ad hoc utifrån kundernas behov. Jag sätter mig alltid in i alla våra tjänster och gillar att jobba konsultativt mot kunderna. Utöver detta hjälper jag säljarna med de tekniska lösningarna, utifrån vad kunden har idag och hur man kan bygga ut lösningarna. Det är viktigt för mig att se kundens behov och hitta bästa lösningen utifrån detta.

Vad är det mest positiva med ditt arbete på Stanley?
Variationen och att man får träffa mycket folk. Dessutom lär man sig hela tiden nya saker! Vill man inte lära sig nya saker ska man nog inte jobba inom säkerhetsbranschen. Då är det svårt att leverera till kund, hänger man inte med i utvecklingen så blir man till slut utkonkurrerad.

Vilka är dina största utmaningar?
Vissa stora viktiga kunder känner man som tekniker ett stort ansvar för. Det kan vara en utmaning att hålla dem nöjda eftersom de är så viktiga för affären. Ibland kan det också vara en utmaning att lyckas leva upp till och leverera vad säljarna har lovat.

Vad gör du för att fortsätta utvecklas i ditt jobb?
Vad jag kan komma på så gör jag inget speciellt för att fortsätta utvecklas utan jag utvecklas ändå. Det är viktigt för mig att hänga med i den tekniska utvecklingen och för att göra det tar jag åt mig arbetsuppgifter som jag vill lära mig och inte bara sådant jag redan kan.

Hur skulle du beskriva kulturen och dina kollegor på Stanley?
Jag jobbar inom region Gävle-Dalarna och vi jobbar bra tillsammans. Jag tycker vi har det gott, alla är trevliga som man ringer och pratar med. Om vi kan förbättra något så är det kommunikationen internt, men så tror jag att det är på de flesta arbetsplatser.

Vilka egenskaper är viktiga för att trivas och lyckas på Stanley?
Alla är ju olika och lyckas på sina egna villkor hos oss. Alla går sin egen väg så den viktigaste egenskapen skulle jag säga är öppenhet och förmågan att acceptera andras egenskaper.

Max Wallmo

Titel: Salesupport Brandskydd

Jobbat i företaget sedan: 2007

Bakgrund: Har en ekonomiexamen från gymnasiet och började som operatör 2007. Efter ett tag tog jag steget till kundtjänst och sedan projektledare. Idag jobbar jag på Säljsupport för Brandskydd.

Fritidsintressen: Gillar att vara aktiv och då gärna att hålla på med styrketräning, skytte och en del kampsport. Tycker också om att se en bra film, spela spel samt kultur och historia.

Vad innebär din yrkesroll?
Min officiella titel är Säljsupport men jag är en sådan där person med fingrarna i alla kakburkar. Jag jobbar med allt från systemutveckling och teknik till att sälja och skapa nya tjänster samt sköta leverantörskontakter.

Vad är det mest positiva med ditt arbete på STANLEY Security?
Varierande uppgifter och möjlighet till att växa. Styrkan av att vara ett stort företag men som ändå känns litet, ”alla känner alla”.

Vilka är dina största utmaningar?
Att vara tillgänglig, driva och hjälpa till över hela Sverige. Det är många som jobbar och man behöver vara i kontakt med personer från Ystad till Kiruna.

Vad gör du för att fortsätta utvecklas i ditt jobb?
Jag engagerar mig i nya utmaningar och i uppgifter som ligger strax utanför mitt ansvarsområde. På så sätt breddar man även sitt synsätt och får bättre förståelse för sina kollegor och andra yrkesroller. Vi erbjuds även utbildningar inom företaget för att utveckla oss, i höst har jag gått en projektledarkurs.

Hur skulle du beskriva kulturen och dina kollegor?
God laganda där alla är måna om att hjälpa varandra. Vi har väldigt hög kompetens bland medarbetarna och det är väldigt kul att alltid möta duktiga kollegor inom alla områden.

Vilka egenskaper är viktiga för att trivas och lyckas?
Engagemang, flexibilitet och positivitet. Det kan låta lite förutsägbart men vart man än kommer i företaget finns det en vilja att hjälpa till och att tillsammans kämpa för att få ett så bra resultat som möjligt.